Rewolucja u Forda

Rewolucyjny sposób montowania samochodów u Forda spowodował, że auto z dobra luksusowego stało się dobrem dostępnym dla średnio zamożnej rodziny. W znacznym stopniu przemysł samochodowy zaczął napędzać gospodarkę w Stanach Zjednoczonych. Cena modelu T na początku wynosiła 850 dolarów. W ciągu kilku lat samochód zaczął kosztować 260 dolarów. Nic więc dziwnego, że samochody stały się popularne i pożądane. Produkcję podstawowego modelu wymyślonego przez Forda zakończono w 1928 roku. Do tego czasu udało się wyprodukować ponad piętnaście milionów tych samochodów. Został on zastąpiony przez Forda Model A, który też uchodził za bardzo udany egzemplarz. Bardzo szybko produkcja samochodów została podzielona w zakładach Forda na dwie kategorie. Produkowano bowiem samochody osobowe i samochody dostawcze. Przedsiębiorstwo Forda ma jeszcze przed wojna swoje filie na całym świecie. Największych zwolenników ma w Kanadzie, Australii, Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Dociera też do Ameryki Południowej, a nawet do Azji. Pasmo sukcesów przerywa wojna. Po przystąpieniu Stanów Zjednoczonych w 1942 roku do koalicji, cała produkcja fabryki zostaje przestawiona na produkcję dla wojska. W zakładach montuje się bombowce, jeepy oraz produkuje silniki do samolotów. Przez ten cały czas jakby oddzielnie trwają pracę konstrukcyjne, co pozwala Fordowi już cztery lata po wojnie wypuścić na rynek nowe modele samochodów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.