Mercedes synonim luksusu

Daimler i Benz zupełnie niezależnie od siebie skonstruowali pojazdy, które stały się kamieniami milowymi w rozwoju motoryzacji. Prze długie lata działali niezależnie od siebie i starali się promować własną markę. Ich nazwiska były tak znane w świecie motoryzacji, że same wystarczały za gwarancję jakości i klasy. Z biegiem lat to jednak firma Daimler osiągnęła większy sukces, a stało się za sprawą pewnego niezwykle wymagającego ale i niezwykle bogatego klienta. Do zakładów Daimlera zgłosił się Emil Jellinek, osobowość znana w owym okresie w całej Europie ze względu na bogactwo, koneksję i rzutkość w prowadzeniu interesów. Jellinek był też znany ze swoich licznych pasji sportowych, no i miłości do samochodów. Był przekonany, że auto zrewolucjonizuje i zmieni świat. Jak widać bardzo się nie mylił. Zażyczył sobie auta sportowego i to zamówienie złożył u Daimlera. Od razu mu to auto odpowiadało. Przy okazji zaczął robić samochodowe interesy. Ponieważ miał kontakty w najwyższych sferach europejskiej finansjery postanowił te auta sprzedawać, przy okazji robiąc dobry biznes. Samochody Daimlera nie tylko sprzedawał, ale i zgłaszał do wyścigów, które zaczęły być w Europie bardzo popularne. Sam zresztą w tych wyścigach startował, używając imienia swojej córki – Mercedes. Na jego prośbę w zakładach Daimlera powstał też nowy silnik, który nosił nazwę Daimler – Mercedes. Tak narodziła się marka luksusowych samochodów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.