A teraz czas na Poloneza

Kolejnym samochodem, który powstał w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu był Polonez. To była kolejna konstrukcja, która powstała we współpracy z Włochami, ale to polscy inżynierowie mieli tu najwięcej do powiedzenia. Nowy samochód miał bardzo nowoczesną, jak na owe czasy sylwetkę. Starano się bardzo, by było to auto nowoczesne, dorównujące w swojej klasie samochodom ze średniej półki światowej. Rzeczywiście Polonez był autem bardzo popularnym i rzeczywiście wygodnym. Nowością była nie tylko sama linia karoserii, ale i takie smaczki, jak rozkładane fotele. Polacy, spragnieni odrobiny komfortu z uznanie powitali te techniczne nowinki. Istotne okazały się też względy bezpieczeństwa. Kabina pasażera była skuteczniej chroniona przez sztywną ramę niż to było do tej pory. Konstruktorzy przez cały czas pracowali nad ulepszeniem samochodu, co roku praktyczne wypuszczano z taśm montażowni coraz lepsze i sprawniejsze modele. Wreszcie zdobyto się na zupełnie nowy model, który zrobił prawdziwą furorę w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Był to Polonez Caro o nowoczesnej, dorównującej światowym standardom linii, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. Był to praktycznie nowy samochód, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Inna była maska, reflektory, kierownica, felgi i zderzaki. Ogólnie miał lepsze właściwości użytkowe.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.